Artikel website

Nederlandse organisaties met artikelen voor bedrijven

Telefonische acquisitie uitbesteden; Waarom zou je?

Dat is een vraag die we regelmatig op ons blog voor dynamische ondernemers terugzien. Je moet toch zelf baas blijven in eigen huis? Als ondernemer moet je toch zelf je klanten weten te vinden en benaderen? Maar is het wel realistisch om dit van iedere ondernemer te verwachten? Niet elke ondernemer is immers hetzelfde en geen enkele ondernemer zit te wachten op het uren lang benaderen van mensen die hij niet kent. Het leuren met producten uit de kofferbak van je auto is voor vrijwel alle bedrijven verleden tijd. Klanten moet je gericht benaderen. Je moet ze weten te vinden, ontdekken welke behoeften aansluiten op jouw product of dienst als ondernemer en daar een match mee zien te maken. Telefonische acquisitie uitbesteden is echter iets anders dan verkopen. Het is wel een vorm van telemarketing en er komen zeker salescapaciteiten bij kijken, maar je kunt het meer zien als het opwarmen van een koud klanten. Voordat je hier een vies gezicht bij trekt, realiseer je eens wat dit voor jou als ondernemer kan betekenen.

Telefonische acquisitie uitbesteden: Hoe dan?

Als ondernemer ben je veel bezig met handelen, met het maken van afspraken en uiteindelijk het sluiten van een deal. Om dit zo succesvol mogelijk te laten verlopen is het belangrijk om te weten:

  • Wie je klant is
  • Waar die klant zich bevindt
  • Of er, bewust of onbewust, behoefte is naar jouw product of dienst
  • Welke wensen deze klant heeft aan jouw dienstverlening

Telefonische acquisitie uitbesteden kan hiervoor uitstekend werken, omdat het als het ware een deur voor je opent, om vervolgens op een warme manier verbinding met de potentiële klant te maken. Deze mogelijke klant is inmiddels op de hoogte van wat jij te bieden hebt. Laat je telefonische acquisitie uitbesteden, dan weet jij al of deze klant interesse heeft in jouw aanbod. Je hoeft dus niet eerst het geijkte verhaaltje af te steken waarin je vraagt of de klant al eens over je heeft gehoord of op de hoogte is van wat je biedt. Je start het gesprek dus al met een gewekte interesse. Jij, als expert in wat je doet en biedt, kunt deze klant zo voorzien van passende informatie. Denk je eens in wat dit als voordelen heeft voor jou als ondernemer:

  • Je hebt altijd verkoopgesprekken met geïnteresseerde mensen
  • Je bent veel minder tijd kwijt om deze mensen te bereiken
  • Je slagingskans is vele malen groter
  • Meer klanten betekent meer opdrachten en ook meer omzet
  • Je houdt tijd over voor andere zaken als ondernemer, bijvoorbeeld voor productontwikkeling

Telefonische acquisitie uitbesteden is dus eigenlijk zo gek nog niet. Natuurlijk is het een investering, maar dat geld ben je ook kwijt voor het inhuren van een accountmanager of commercieel medewerker binnendienst. Wellicht heb je die al in dienst, maar hebben die mensen geen tijd voor koude acquisitie. Telefonische acquisitie uitbesteden verdient zichzelf daarmee uiteindelijk vaak weer terug en dat is wat erg interessant is voor iedere ondernemer.

Het uitbesteden van telefonische acquisitie; Waar dan?

Telefonische acquisitie uitbesteden doe je het beste met een telemarketingbureau als Saleshelden. Dit is een organisatie met mensen die dit soort acquisitie in hun DNA hebben. Ze weten waar de klant zich bevindt, of hoe ze die moeten vinden, en hoe ze deze klant moeten benaderen. Telefonische acquisitie uitbesteden hoeft daarmee niet duur te zijn en als ondernemer ben je altijd in de lead. Als gespecialiseerd telemarketingbureau rapporteert Saleshelden over de voortgang en ben je altijd op de hoogte van de volgende stap. Op saleshelden.nl kun je meer lezen over de expertise van dit telemarketingbureau. Wie weet laat jij binnenkort jouw telefonische acquisitie ook uitbesteden.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn