Artikel website

Nederlandse organisaties met artikelen voor bedrijven

Wat is eHerkenning?

Eherkenningaanvragen - EherkenningAls Nederlander hebben we een paspoort. Tegenwoordig bestaat er ook een digitale manier om je te identificeren. Een soort digitaal paspoort. Dit is een DigiD. Dit is een persoonlijke gebruikersnaam met wachtwoord die men extra kan beveiligen met een code die naar uw telefoon gestuurd wordt. Dit digitaal identiteitsbewijs is belangrijk voor bijvoorbeeld het inschrijven van studies of voor een zorgverzekering. U kunt dan inloggen met dit account en uw persoonlijke gegevens bekijken en specifiek bekijken wat voor u van toepassing is. Tegenwoordig kunt u niet alleen op persoonlijk niveau een dergelijk account maken, u kunt het ook voor een bedrijf maken. Dit heet eHerkenning. eHerkenning is een methode om als een bedrijf in te loggen bij bijvoorbeeld websites van de overheid. Alle regelingen worden tegenwoordig op de websites behandeld, waardoor u als bedrijf eHerkenning nodig heeft om in te loggen. Het is belangrijk voor bedrijven om iets als eHerkenning te hebben, omdat het namelijk zeer van belang is voor een bedrijf om van overheidsdiensten gebruik te maken op het internet. Sommige mensen vragen zich af waar ze deze eHerkenning kunnen krijgen en hoe ze hiermee kunnen inloggen. Op het internet kunt u al veel informatie vinden over eHerkenning. Als u namelijk gaat zoeken op de term “eHerkenning” dan vindt u al verschillende websites waar u terecht kunt voor meer informatie. Maar er zijn speciale manieren waarop u aan een eHerkenning account kunt komen voor uw bedrijf. Het is belangrijk dat u op een goede site deze eHerkenning aan gaat vragen omdat het belangrijk is dat deze site betrouwbaar is. Het zijn belangrijke gegevens die u moet verstrekken van uw bedrijf, waardoor het zeer van belang is dat u goed op let waar u dit account aan gaat vragen. Op de website www.eherkenningaanvragen.nl kunt u een eHerkenning account aanvragen. Als u naar deze website gaat dan kunt u ook alle informatie vinden die betrekking heeft op eHerkenning. Daarnaast kunt u hier op een simpele manier eHerkenning aanvragen.

eHerkenning aanvragen op deze site

Heeft u besloten om op deze site een account aan te vragen voor eHerkenning? Ga dan als eerste naar de site om alle informatie te lezen. Hier kunt u bijvoorbeeld ook vinden wat het kost om gebruik te maken van eHerkenning. Het kost namelijk een bepaald bedrag voor een aantal jaar. Het is niet duur waardoor het een erg aantrekkelijke actie is. Als u naar deze website gaat dan vindt u een link waar u het aan kunt vragen. Vervolgens moet u gegevens in gaan vullen. De gegevens die u moet geven om een account te maken zijn bijvoorbeeld de volgende:

  • Kamer van Koophandel nummer
  • adres
  • referentienummer
  • naam van adviseur

Als u deze gegevens in heeft gevuld dan is de aanvraag compleet. Dan moet u nog wachten op een bevestiging om gebruik te kunnen maken van uw account. Als u eenmaal een account heeft dan kunt u in gaan loggen bij het eLoket. Bij dit loket kunt u bijvoorbeeld subsidies controleren en beheren. Daarnaast kunt u hier ook verschillende fondsen vinden en de heffingskortingen regelen. Het is dus erg handig om een account te hebben waarmee u hier in kunt loggen. Op deze manier gaat het regelen van subsidies en andere zaken voor uw bedrijf veel sneller en gemakkelijker. Daarnaast is het ook heel erg fijn dat het betrouwbaar is. Wat wel belangrijk is om te weten, is dat alleen bedrijven die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel een account aan kunnen maken. U kunt na het aanvragen van eHerkenning direct overheidsdiensten beheren en inloggen bij websites van de overheid die bedoeld zijn voor bedrijven. De voorganger van deze methode is TenderNed. Als u hiervan een account heeft dan kunt u deze niet meer gebruiken. Deze is namelijk verouderd waardoor het belangrijk is dat u een nieuw account aan gaat maken. De nieuwe manier is veel sneller en makkelijker. Er zijn verschillende leveranciers van dit nieuwe middel, maar het is dus wel belangrijk dat u er op let dat u de juiste websites te pakken krijgt. Als u namelijk de verkeerde site voor u heeft, kan het zijn dat u belangrijke gegevens zomaar uit handen geeft. De website die hierboven staat genoemd, is betrouwbaar en hier kunt u op een veilige manier een account aanmaken. Als u nog vragen heeft over zaken die betrekking hebben hierop, dan kunt u altijd contact opnemen. Als u helemaal beneden op de pagina van de website kijkt, dan vindt u een emailadres. Als u naar dit emailadres uw vragen en opmerkingen mailt, dan krijgt u zo snel mogelijk antwoord van de medewerkers.

Wat vindt u verder op de site?

Op de website kunt u niet alleen een account aanvragen, u kunt ook veel meer informatie vinden over deze nieuwe methode. Er zijn namelijk vanaf 2015 veel veranderingen voor bedrijven. Er worden bijvoorbeeld verschillende dingen samengevoegd waar u als bedrijf veel aan kunt hebben. Omdat er veel websites zijn, is het onhandig om zoveel accounts aan te maken. Daarom moet u dit ene account aanmaken om bij alle websites in te kunnen loggen. Als u bijvoorbeeld wilt inloggen bij een website waar u subsidies kunt aanvragen, dan heeft u dit account nodig. Ook blijven er steeds meer nieuwe subsidiemogelijkheden komen, waardoor u goed op de hoogte moet blijven. Op de site vindt u een blog waar informatie over subsidies en samenvoegingen besproken worden, zodat u op de hoogte bent. Lees hier meer over eherkenning.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn